OLEJ KOKOSOWY - do czego używam?

Na podstawie oleju kokosowego powstały już legendy, nadaje się dosłownie do wszystkiego!
 ODŻYWKA NA WŁOSY
3 łyżeczki oleju kokosowego + 1 łyżeczka oleju arganowego
W takiej proporcji można uzyskać naprawdę dobrą odżywkę na zniszczone, suche włosy. Stymuluje także ich porost. Olej arganowy posiada dużo witaminy E, dzięki temu stymuluje komórki do podziałów sprawiając, że włosy szybciej rosną. 
1 łyżeczka oleju kokosowego +  1 łyżeczka naturalnego miodu
Należy delikatnie podgrzać w celu wymieszania się składników. Odżywka ta pomaga odbudować bardzo zniszczone włosy.

W KUCHNI
Olej kokosowy ma wszechstronne zastosowanie w kuchni. Jest tłuszczem pozyskiwanym z miąższu kokosa. Zawiera około 92% tłuszczów nasyconych, które w zdrowym modelu żywienia są jednym z podstawowych źródeł energii dla człowieka ponieważ są łatwo trawione i przyswajane. To, co odróżnia go od innych olejów roślinnych, to jego konsystencja. W temperaturze pokojowej przybiera stałą formę, po wstawieniu do lodówki dosyć mocno tężeje i nabiera mlecznej, białej barwy.
Oleju kokosowego można używać podobnie jak każdego innego tłuszczu. Możesz użyć go do koktajlu np. miksując mango, banana, gruszkę i kilka liści szpinaku, dodając pół łyżeczki oleju kokosowego wzbogacisz napój o dodatkowe właściwości odżywcze a zawarte w warzywach i owocach witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A, D, E, K) zostaną przyswojone przez organizm. Olej kokosowy z powodzeniem zastępuje masło – ze względu na jego kremową konsystencję, jaką przybiera w temperaturze pokojowej, możesz smarować nim pieczywo, lub wykorzystać do przygotowania roślinnego smalcu.

Na koniec dodam, że oleju kokosowego można używać... do czyszczenia butów ;)


Dziś był krótszy post, niestety.
A Wy do czego używacie oleju kokosowego?:)

Buziaki:*









Komentarze

  1. Wszyscy zachwalają olej kokosowy. Ja jeszcze nigdy go nie kupiłam, choć lubię robić różne odżywki do paznokci domowej roboty. Moje włosy też potrzebują ratunku, bo co prawda nie są poniszczone, ale starazne się puszą i są matowe. Jak kolejna osoba z kolei poleca ten olej, to chyba pora go wypróbować. Jak zrobię odżywkę Twojego przeisu, to dam znać jakie wyszły efekty. :)
    Pozdrawiam bardzo serdecznie! <3
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę czekać na Twoją opinię ;)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Ja uwielbiam jako balsam do ciała ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest idealny do szorstkiej skóry na przykład na łokciach albo do skórek wokół paznokci. W kuchni polecam do pieczenia ciasteczek owsianych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opisałam mało zastosowań tego oleju, ale także używam go do skórek wokół paznokci:)

      Usuń
  4. Ja bez niego aktualnie nie mogę się obejść, jest taką moją zdrową i pyszniejszą alternatywą :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie używam go do niczego, bo w zdrowym modelu odżywiania o którym wspomniałaś zalecane jest unikanie tłuszczów nasyconych (podstawę powinny stanowić warzywa i owoce, potem produkty zbożowe pełnoziarniste i tłuszcze - ale nienasycone) :)
    Pisałam też u siebie o tym oleju - poza walorami kosmetycznymi raczej nie ma on większego zastosowania w codziennej zdrowej diecie. Uważam, że można go stosować okazjonalnie - zamiast innego zwierzęcego tłuszczu nasyconego TAK, ale tylko okazjonalnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej okazjonalnie, nie napisałam, że mamy go używać codziennie i zastępować nim wszystko :D

      Usuń
  6. w kuchni nie używałam, ale stosowałam na włosy (olejowanie) świetnie wygładzał i włosy pięknie po nim błyszczały. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubie olej kokosowy ale używam go głównie do natłuszczania skóry maluszka świetnie nawilża a moja córka pachnie jak mała kokosanka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę spróbować z tą maską na włosy - chociaż zamiast olejku arganowego dam inny, taki który mam w domu;))
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj do moich włosów przydała by się jakaś naturalna odżywka. Muszę nie długo zrobić. Nie korzystam z niego nigdy, ale widzę ze warto wypróbować.
    Miłego dzionka
    Martyna

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja oleju kokosowego używałam tylko na włosy, ale już nie po raz pierwszy czytam o jego wszechstronnych zastosowaniach. Bardzo fajny pomysł na odżywkę, aż muszę sama spróbować.
    Zapraszam do mnie bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam tylko o tym że w kuchni się go stosuje ale muszę spróbować na włosy jako odżywkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja oleju kokosowego raczej nie używam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie używałam go nigdy też nie wiedziałam że można go używać do włosów :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie przez 3 lata był w kuchni ale teraz znów przeszłam na virgin oil z oliwek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja używam oleju kokosowego głównie do smażenia. Dużo jest ostatnio sprzecznych informacji na jego temat. Że szkodzi, że cholesterol, że może powodować zatory itd. Nie wiadomo komu wierzyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jest używany w umiarkowanej ilości, to jak najbardziej zdrowy :D

      Usuń
  16. Olej kokosowy jest genialny :) używam podobnie jak Ty od 3 lat :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Olej kokosowy służy mi do smażenia. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Nawet nie wiedziałam że olej ma tyle zastosowań.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz